A szociális hálózatok használata okosan
Ma Magyarországon a lehetséges közösségi oldalak közül a facebook és a twitter szekere fut talán a legjobban, a többi lehetőséget csak elvétve használják az internetezők. Az iwiwről leszokóban vannak, a LinkedIn és a többi hasonló oldal népszerűsége pedig egyenlőre feljövőben van.
Saját kezdőlapunk (hírfolyamunk) szerkesztése
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy tudjuk-e használni ezeket a hálózatokat? A képesség megvan az emberekben, de ez sajnos egyenlőre kevés ahhoz, hogy nívós, vagy kulturált legyen a hírfolyamunk bármelyik hálózatban. Akár a facebook, akár a twitter olyan lehetőségeket rejt magába, amivel jóval színvonalasabban szórakoztathatjuk magunkat a használatukkal, mint tettük azt ezidáig. De miről is van szó?
A Facebook like mánia
A facebookon ha valakit megjelölünk ismerősnek, akkor az ő posztjai, lájkjai és megosztásai megjelennek a mi hírfalunkon is. Ennek következtében előfordulhat, hogy ugyan azt a viccet több embertől is olvashatjuk, vagy ugyan az a kép, youtube video, stb. többször is megjelenik a saját kezdőlapunkon. Nekem van olyan ismerősöm, aki este amikor ráér egymás után 8 – 10 általa humorosnak tartott képet oszt meg, vagy tölt fel. Ennek következtében – főleg ha nagyméretűek is a képek – a kezdőlapom megtelik webszeméttel, számomra érdektelen lesz, egyhangú és unalmas.
Természetesen a facebook hírfolyam beállításai között van lehetőség egyesek letiltására, vagy posztjainak, megosztásainak szűrésére is.
Az interneten terjedő technológiák is ludasak abban, hogy a facebook egyre jobban elértéktelenedik, azaz értéktelen tartalommal telítődik. Bármilyen blogrendszer, cms rendszer, stb. alkalmas arra, hogy a bejegyzéseiket, oldalaikat a felhasználók megosszák, lájkolják a facebookon. Ezért aztán minden egyes cikk mellett, alatt vagy felett ott is van az erre szolgáló gomb, illetve felirat. Csak egy kattintás és mindenki tudhatja, hogy nekem mi tetszik.
Hogyan lehet értékes tartalmat terelni a Facebook hírfolyamunkra?
A kezdőoldalunkra facebook oldalakról – azaz nem személyes felhasználóktól - tudunk megfelelő tartalmat átrakatni. Ha valaki például a filmekkel kapcsolatos hírekre kíváncsi, akkor kedvenc filmes webszájtjának rajongói oldalára lead egy lájkot. A weboldalhoz tartozó facebook rajongói oldal hírei ennek következtében folyamatosan meg fognak jelenni a lájkoló hírfolyamában.
De ugyanez igaz bármilyen típusú oldal esetén is: legyen az receptes oldal, híroldal vagy egyéb. Máris olyan híreket kapunk, ami igazán érdekel bennünket, nem egy tucat viccet.
Természetesen a twitter követés funkciója is alkalmas arra, hogy az érdeklődésünknek megfelelő információkat gyűjtsük össze a kezdőoldalunkra. Sokak szerint ezek a funkciók – rajongói oldalak, követés – hamarosan feleslegessé tehetik a hírlevél küldést, mert ugyan azt a reklám szerepet képesek lesznek betölteni.